Allmänt

Produkterna i VALCO:s webbutik säljs av det finska företaget Valco Oy (organisationsnummer 2919697-5, momsnummer FI29196975). Vi säljer och levererar produkter (nästan) över hela världen.

Priserna för Valcos egna produkter inkluderar i regel skatter och fraktkostnader. För produkter levererade av tredje part (om det finns sådana), kan en separat fraktkostnad tillkomma i kassan.

Priserna inkluderar inte eventuella tullavgifter, importavgifter eller andra okända oväntade extrakostnader som finns i fattiga och giriga utvecklingsländer som Schweiz eller Norge. Det är kundens ansvar att smuggla sina produkter genom tulltjänstemännens godtycke.

Beställning

Produkter beställs från webbplatsen www.valco.fi eller via företagets andra kanaler. Den tekniska implementeringen av tjänsten tillhandahålls av det kanadensiska företaget Shopify. Valco Oy ansvarar inte för eventuella fel orsakade av marknadsplatsen.

Beställningar bekräftas via e-post, som innehåller orderinformation som pris, produkter och fraktkostnader. För att få orderbekräftelsen krävs att en giltig e-postadress anges vid beställningen.

Betalningsmetoder

Betalningsmetoder inkluderar åtminstone de vanligaste kreditkorten, Paypal, finska onlinebanker, faktura, delbetalningar och förmodligen några fler som vi glömt.

Vi strävar efter att acceptera alla lagliga betalningsmedel förutom venezuelanska bolivar. Vi litar inte på deras valuta. Om du bor utanför Finland och en av dina favoritbetalningsmetoder inte är tillgänglig, vänligen kontakta vår kundtjänst så ska vi se om vi kan lägga till ekorrskinn, byteshandel eller någon annan betalningsmetod som används globalt.

Leveransmetod och Fraktkostnader

Vi brydde oss inte om att beräkna fraktkostnaderna för varje land i världen, så fraktkostnaderna står i princip för vår räkning, om inte annat anges för en enskild produkt.

Vi levererar försändelserna beroende på storleken på beställningen och produkten antingen som postpaket eller brev. Observera att du inte kan spåra ett brev med ett spårningsnummer.

Produkter skickas med det bästa möjliga alternativet för varje land, som UPS, DHL eller med tränade duvor. Förutom i Bolivia, där vi har ett avtal med Pablo, som levererar våra paket med sin trogna åsna Mañana (på bilden).

Vi strävar efter att leverera varje beställning inom två dagar från inköpsdatumet. Vi vet inte exakt hur lång tid det tar att leverera ett paket till din stuga på Moruroa-atollen. Om leveransen har tagit mer än tre veckor, vänligen kontakta oss.

Instruktioner för Byte och Retur

Om du vill byta, returnera eller skicka en produkt för reparation, vänligen kontakta Valcos kundtjänst. Vi vill hantera alla möjliga problem personligen.

Kontaktsida

Servicepostadress (inga besök!)

Valco Oy
Kirkkoahontie 365
87910, Linnantaus

E-post: info@valco.fi
Telefonnummer för post: 040 626 0134
(Detta nummer tar inte emot samtal)

Kundtjänstkontakt:

E-post: info@valco.fi
Telefon: +358 8 666 0 333 (vi svarar sporadiskt)

Övrigt

Valco Oy förbehåller sig rätten att göra ändringar. Kunden måste bekanta sig med de gällande leverans- och betalningsvillkoren före beställning.

Instruktioner för Garantiservice

I Finland

Du kan skicka dina hörlurar för garantiservice ENDAST via Posti (även om den ursprungliga leveransmetoden var något annat).

Packa försändelsen noggrant och inkludera ett reparationsbrev där du beskriver felet, tillsammans med dina adressuppgifter och ditt telefonnummer för service, så att vi vet vad vi ska reparera och till vem vi ska skicka tillbaka hörlurarna. Vi är inga medier.

Om du inte har en skrivare, räcker det med en papperslapp så länge all nödvändig information finns med.

Garanti reparationer via Posti serviceställe. Skriv sändningsnumret 652876 / Valco Oy på paketet och ta det till närmaste postkontor.

Det är allt, posten vet var det ska skickas.

I resten av världen

Kontakta vår kundtjänst på info@valco.fi för att få landsspecifika retur instruktioner.