Kuolemantähteä ei rakenneta rakkaudella, vaan myymällä miljoonia kuulokkeita. Ja miten kuulokkeita myydään? Markkinoimalla.

Moni kysyy, kuinka monta ihmistä Valcon kehutussa ja miljoonia euroja tahkoavassa markkinointitiimissä työskentelee. Vastaus: yksi. Henri.

Galaksin valloitus on kuitenkin liian iso urakka yhdelle miehelle, vaikka hänellä olisi musta kaapu ja hengitysvaikeuksia. Siksi perustamme nyt oman uskomattoman äkäisen markkinointitiimin – Valcon Kostajat (Avengers) ja haemme siihen heti alkuun paria kätyriä.

Tarvitsemme silmäparin, käsiparin – ja jonkun muun, joka tekee kaiken mitä muut eivät.

Etsimme ensisijaisesti junioritason tekijöitä, joita voimme kouluttaa, muovata – ja riistää. Vastaanotamme myös harjoitteluhakemuksia. Harjoittelijoita vasta onkin mukava riistää.

Mutta emme syrji: myös kokeneemmat voivat halutessaan hakeutua riistettäviksi. 

Etsimme seuraavanlaisia sankareita, joiden tuleva työpaikka on Oulussa tai Kajaanissa. Etätyö ei käy, koska haluamme nähdä kätyrien kärsimyksen omin silmin. 

1. SILMÄPARI – VISUAALINEN OSAAJA

  • Sinulla on luontainen taito erottaa, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Tätä emme voi opettaa, sillä emme osaa sitä itse.
  • Osaat tehdä hyvännäköistä. Kuvia, mainoksia, somejuttuja, ehkä jopa videoitakin. Myös ilman tekoälyä.
  • Käytät sujuvasti Photoshopia, Illustratoria, Canvaa, TikTokia, lyijykynää tai mitä ikinä näitä työkaluja onkaan.
  • Videotaidot ovat plussa, kännykkävideotkin riittävät alkuun. Kunhan sisältöä syntyy. Ei tarvitse olla mikään Spielberg, Penttiläkin käy.

2. KÄSIPARI – ATK NÄPYTTELIJÄ

  • Olet järjestelmällinen, aloitekykyinen ja pidät langat käsissäsi silloinkin kun muut ovat unohtaneet koko projektin.
  • Osaat käyttää nettityökaluja kuten Shopify, Mailchimp ja Google Ads, etkä pelkää opetella lisää.
  • Excel ei ällötä, SEO ei pelota, ja pieni koodailukin (tai edes ymmärrys siitä) onnistuu – ainakin ChatGPT:n avulla.
  • Olet kiinnostunut somesta, sisällöistä, vuorovaikutuksesta ja siitä, miksi joku toimii ja toinen ei.

3. JOKU MUU 

  • Kun kukaan muu ei ehdi, halua tai jaksa, katseet kääntyvät sinuun.
  • Et ole välttämättä paras missään – mutta jostain syystä kaikki olettavat, että hoidat kaiken. Joku rahanarvoinen taito sinulla kuitenkin on – osaat lukea ja kirjoittaa.
  • Viet asiat maaliin asti ja viimeisen päälle pedantisti. Ne tylsät. Listat, taulukot, muistiinpanot, koosteet, excelit jne.
  • Kun joku huokaa “eikö joku muu voisi hoitaa tämän?”, tiedät, että se olet sinä.
  • Et kaipaa kiitosta tai kovaa palkkaa. Eikä kumpaakaan ole tulossa.

MITÄ ODOTAMME KAIKILTA

Meillä on olennaista, että osaat tehdä töitä itsenäisesti, ottaa vastuuta ja olla järjestelmällinen -koska meillä johtaminen on onnetonta.

Sinun ei tarvitse olla se ärsyttävän energinen ihminen, joka herää kuntopyörän päältä twiitaten " Good coffee. Good raw porridge. Good energy levels. Gonna be a good day. Good morning".

Riittää, että olet ihminen, jolle voi sanoa: "tää pitäisi saada tehtyä" – ja sitten se tapahtuu. Ei heti, mutta joskus.

Toivomme, että olet mukana pitkään. Jos suunnittelet liittyväsi sirkuskaravaaniin tai lähteväsi pyhiinvaellusmatkalle, tee se vasta 2040-luvulla. Meillä on tarkoitus valloittaa galaksi ja alistaa ihmiskunta eikä se onnistu ilman uskollisia kätyreitä.

KÄYTÄNNÖSSÄ TYÖHÖN KUULUU

Valcon yrittäjien päissään mökillä tai veneessä keksimän, alati vaihtuvan ja huonosti suunnitellun markkinointistrategian jalkauttaminen. Kaikki muukin työ sen mukaan, mitä osaat, mitä tarvitaan ja mitä milloinkin on keksitty. 

Ennen mitään muita hommia käyt tovin asiakaspalvelussa, jotta ymmärrät, mitä me oikeasti teemme. Asiakaspalvelu opettaa sopivasti nöyryyttä ja ihmisvihaa, joita tässä firmassa tarvitsee.

Loppupeleissä silmäpari tekee visuaalista materiaalia, ja käsipari työntää sen maailmalle ja ihmettelee, miksi kukaan ei tykkää. Joku muu sitten tekee jotain muuta.

Työpäivä Valcon markkinointitiimissä voisi mennä jotenkin näin:

Heräät, raavit itseäsi ja lähdet räntäsateessa toimistolle. Keität kahvia ja avaat tietokoneen, joka on jumissa kuin urasi. Ketään muuta ei ole paikalla, joten avaat housunnapin kun turvottaa. Teams alkaa. Etätyöt on kielletty, mutta Henri itse on näemmä Malagassa.

Videopalaverissa nouset seisomaan ja housusi putoavat juuri, kun myöhästynyt kollega saapuu toimistolle. Henri ilmoittaa, ettei kampanja toimi. Kukaan ei klikkaa, kukaan ei tykkää. Et tiedä, tarkoittaako se mainosta vai sinua ihmisenä.

Haet jääkaapista toissapäiväisen sämpylän. Se maistuu samalta kuin elämä: kuivalta ja paskalta. Katsot, kun kaveri viilaa pikseliä naama kiinni ruudussa. Teet listan asioista, joita et kuitenkaan ehdi tehdä. Excel kaatuu.

Päivän päätteeksi työkaveri kysyy: “Onko mitään uutta?” Vastaat: “Ei.” Molemmat tiedätte, ettei koskaan ole. Kotimatkalla sataa, eikä sinulla ole sateenvarjoa. Märkä tuntuu ainakin joltain.

MITÄ TARJOAMME

  • Vastaavaa palkkaa kuin saisit jossain laimeassa digitoimistossa asiakkaiden takapuolen nuolemisesta. Palkka riippuu siitä, miten kokenut ja osaava olet, joten haitari lienee jotain 2000€ – 4500€ väliin / kk.
  • Aidon mahdollisuuden tehdä niin huonoa markkinointia, mistä muualla saisi heti potkut, eikä tarvitse olla asiakkaiden kanssa suoraan tekemisissä.
  • Pääsyn avainpaikalle, avainhetkellä firmaan, josta tulee universumin kaunein ja paras.
  • Valcon tuotteita yllin kyllin. Työsuhde-etuja meillä ei juuri ole. Ehkä lämmintä kättä.
  • ATK-päätteen ja jonkinlaisen toimiston, jossa istua parin muun kanssa. Työyhteisö ei ole yhtään dynaaminen tai hauska, niin kuin kaikissa muissa työpaikkailmoituksissa.
  • Jos sinulla on muitakin kykyjä kuin ruisleivän muuttaminen p*skaksi, voit teoriassa edetä muihinkin hommiin yrityksen kasvaessa. Emme lupaa mitään.

HAKUOHJEET

Me emme uskalla vastata puhelimeen. Jos sinulla on jotain kysyttävää, laita sähköpostia Henrille: henri(at)valco.fi. 

Hakemukset ja CV:t PALKKATOIVEINEEN lähetetään osoitteeseen hr(at)valco.fi.

Viestin otsikoksi, riippuen siitä mitä haet, SILMÄPARI, KÄSIPARI tai JOKU MUU

Laitathan kaikki liitetiedostot mielellään PDF -muodossa.

HUOM! Hakemukset su 22.6.2025 mennessä. Meillä on vähän kiire tämän kanssa, joten nopeus on valttia.

PS: Nyt etsimme markkinointitekijöitä. Jos olet muuten vain erityisen lahjakas, meille saa aina laittaa myös avoimia hakemuksia. Erityisesti olemme lähiaikoina kiinnostuneita insinööri-ihmisistä, jotka ymmärtävät langattomien laitteiden sielunelämää. Myös päteville B2B-myyjille on aina kysyntää.  

Tarkoituksemme on palkata seuraavien vuosien aikana kahdesta viiteen miljoonaan ihmistä. Siis vähintään kaksi ihmistä, enintään viisi miljoonaa.